اخبار، بحث چهارشنبه سوری است

یکی می گه این نمود عبور سیاوش از آتش افراسیاب است و جشن بی گناهی او.

شاید درست

نمی دونم

یادمه یکی می گفت دم عید است، ملت از رو آتیش می پریدند که پشم و پیله هاشون بسوزه و به نوعی، نظافت بشن واسه شب عید!

نمی دونم. شاید

من، سالها بود آتیش نسوزونده بودم

دیشب هم تو خونه بودیم. به خواهرم گفتم اقلا یک کبریت روشن کن بنداز کف آشپزخونه، از روش راه برو!

ولی، نرفتیم جایی

آخرین بار، نمی دونم یک یا دو سال پیش بود

چوب جمع کردیم و ، آتیش روشن کردیم

و این، اولین باری بود که من لذّت آتیش سوزوندنو حس می کردم...

خیلی قشنگه آتیش!

رنگش،

رقصش،

نازش!

اینکه اگه بهش نرسی، بی هیچ تعارفی، می میره!

و وقتی می رسی، شعله می کشه!

و اگه زیاد برسی،

خودتو هم می سوزونه!

اینکه وقتی بهش هدیه می دی،

خیلی درگیر محتوای هدیه ات نیست!

گاهی، 

از یک خاشاک بی ارزش،

بیشتر گر می گیره تا از یک تنة کلفت درخت!

گاهی بقای وجودش، به اندک چیزی بند است!

حتی به یک برگ کاغذ...